Nytt försök med gammalt inlägg

Lillkusin Knut!! :D :D :D <3 <3 <3

Asså, min lillkusin Knut är ju härlig. Han är typ 3 år gammal, och säger en hel del skitroliga saker. Som:

"Jag tar en farlig promenad, en strömpromenad o en fläktpromenad"

"Den stora fläkten låter för högt!". Då svarar hans mamma Karolina "Ja, den låter ganska högt". "Ja, det är danska det", säger Knut.

Karolina frågar Knut om han vill ha med en bok i bilen. "Jaa traktor error" svarar han, och syftar på boken om traktorn Terror.

"Jag vill ha bälte på, jag vil ha bälte på, mamma!!" skrek han i sömnen.

Knut dammsuger i vardagsrummet. Karolina hör honom stänga av dammsugaren, och säga "Sådääär, nu ska jag gå och kissa".

Knut och Karolina ser på en engelsk film. "So here we are" säger dom i filmen. "Så värmer jag" säger Knut.

Knut står i badkaret och låtsas duscha. "Sssch å sssch, jag duschar med varmt vatten på fötterna. Och så tvättar jag badkaret. Nu blir jag ren och fin!"

Det ligger en död humla på vardagsrumsgolvet, där en bekymrad Knut dammsuger. "Humlan får sova, han vill inte vara ute i himlen" säger han.

Knut vaknar strax innan nio på morgonen, och kommer upptassande till Karolina. "Är det natt nu fortfarande?" undrar han.

Knut kör runt med en polisbil, och säger något som han inte sagt tidigare när han har lekt med traktorer och annat: "Här kommer mamma och pappa". 

Knut går runt med bebisdockan Ranja i trädgården. "Och här har vi jättefina stora blommor, dom är röda".

Knut äter frukost: "Jag måste äta smörgås så jag blir stor och blyg som pappa så jag kan sitta ensam i badkaret alldeles lång".

Undrar hur illa Knut tycker att Karolina ser ut egentligen, då han ville "kratta mammas hår och klippa naglarna med den stora blåa saxen".

Knut har badat: "Aaaoa du simmar du simmar tjoho vad du simmar. Visst sjunger jag fint mamma?"

Karolina klipper naglarna: "Aj aj aj, inte knipsa fingrarna" säger Knut. "Men jag klipper ju naglarna, det måste man göra ibland" säger Karolina. "Ja", säger Knut, "men inte klippa av snoppen".

"Mamma, du kan gå och jobba så är jag hemma och matar Ebba, fikar och diskar glas!"

Knut ska få en belöning för att han går på pottan så fint. Han önskar sig en STOR gosedjursgroda. Karolina letar på nätet, men hittar ingen. Hon frågar Knut om han vill ha något annat istället: "Nej jag vill ha en groda! Har ju redan sagt det!"

Knuts fixering vid sina favoritfärger har gått lite för långt. Han presenterar sig som Grön och blå Högberg.

Knut ville bada, för då skulle han bli gammal och sne.

Det här är då bara en liten del av allt Knut har sagt och ställt till med... Men visst är han gullig?! :D


Kommentarer

Skriv något snällt!:

Vad heter du?:
Ifall du tänker komma tbx c:

E-postadress: (bara jag kan se den ^w^)

Vad heter din blogg/hemsida?:

Vad har du att säga?:

Trackback
RSS 2.0